måndag 25 november 2013

Schysst på nätet

Nu har vi börjat arbeta mot våra nya IT-mål. Ett av målen är att veta hur man kan vara schysst på nätet.
5A började arbeta med detta mål genom att diskutera dilemmat nedan. De fick samtala i grupper och sedan dela med sig av sina tankar till övriga klassen. Här nedan kan ni se deras tankar.

[caption id="attachment_802" align="alignleft" width="909"]Diskussionskort 10 från Statens medieråds material Jag <3 internet Diskussionskort 10 från Statens medieråds material Jag <3 internet[/caption]

 

[caption id="attachment_804" align="alignleft" width="560"]Bilder från lektion om hur man kan vara schysst på nätet Här är elevernas tips och tankar från diskussionen i grupperna.[/caption]

 

1 kommentar:

  1. Ni hade jätte bra tips nu vet jag hur man ska vara på nätet :)

    Jag har också på min skola it lektioner och då fick vi också säga några tips.
    och prata om hur man ska va på nätet.

    Det är bra att man lär sig hur man ska vara på nätet så att om man själv blir utsatt på nätet vet man hur man ska vara.

    Har du blivit utsatt för något på nätet?

    SvaraRadera